Markus Lahtinen. Foto

Markus Lahtinen

Lecturer

Markus Lahtinen. Foto

Framväxten av ett nytt utbildningslandskap – några digitaliseringsexempel

• Markus Lahtinen
  • Benjamin Weaver
  • Mattias Cöster
  • Katja Lundquist
  • Per Larsson
  • Peter Gottschalk
  • Jan Lindvall

Utvecklingen av världen, ekonomier och städer hänger idag nära samman med den ökade digitaliseringen. Men den tekniska utvecklingen påverkar även förutsättningarna för utbildning och forskning. Idag växer det tack vare ny teknik fram nya distributionsformer och arenor för kunskapsinhämtning som ger upphov till ett förändrat utbildningslandskap på alla plan. Presentationen innehåller erfarenheter från Malmö högskolas arbete med uppdragsutbildning, utvecklandet av en global distanskurs (MOOC) på Ekonomihögskolan vid Lunds universitet samt tankarna som styrt utvecklingen av ett kommande utbildningsprogram på Uppsala universitet på temat digital affärsutveckling.

• Department of Informatics

2017-10-18