Margareta Dackehag. Foto.

Margareta Dackehag

Quality assurance coordinator

Margareta Dackehag. Foto.

Verksamhet i förändring - Försäkringsmedicinska verksamhetens roll i sjukskrivningsprocessen och på Försäkringskassan

• Margareta Dackehag

Rapporten utvärderar och diskuterar situationen för Försäkringskassans försäkringsmedicinska verksamhet efter de senaste årens stora förändringsarbeten; reformen av sjukskrivningsprocessen och Försäkringskassans fusion. På basis av intervjuer med i första hand försäkringsmedicinska rådgivare, behandlar rapporten konsekvenserna för försäkringsmedicinska verksamheten i allmänhet men aktiviteterna i sjukförsäkringen i synnerhet.

• Department of Economics

Forskningsprogrammet "Från många till en?" om Försäkringskassans förändringsarbete

Report

Institutet för ekonomisk forskning vid Lunds universitet

• Economics

• Försäkringskassan
  • sjukförsäkring
  • försäkringsmedicinsk rådgivare
  • sjukskrivning

Project

• Från många till en? Ett forskningsprogram om Försäkringskassans förändring och dess konsekvenser.

Report number