Jonas Ledendal . Photo

Jonas Ledendal

Jonas Ledendal . Photo

Den nya oljan - hanteringen av personuppgifter är en konsumentfråga

• Stefan Larsson
  • Jonas Ledendal

DEBATT - av STEFAN LARSSON, docent och föreståndare, Lunds universitets internetinstitut (LUii) och forskare vid tankesmedjan Fores samt JONAS LEDENDAL, jur.dr. i handelsrätt och forskare vid Institutionen för handelsrätt, Ekonomihögskolan, Lunds universitet.

Forskarna skriver i Dagens Juridik om personuppgifter som en konsumentfråga, dvs till skillnad från att bara förstå och reglera data utifrån ett integritetsperspektiv, baserat på deras nyligen publicerade konsumentverksrapport Personuppgifter som betalningsmedel.

• Lund University Internet Institute (LUii)
  • Department of Business Law

2017-05-24

Dagens juridik