The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Portrait of  Johan Anselmsson. Photo.

Johan Anselmsson

Assistant head Marketing, Department of Business Administration

Portrait of  Johan Anselmsson. Photo.

Hållbar eller ohållbar – det är frågan? Svenskars magkänsla om hur ohållbara och hållbara varumärken är och hur detta stöds i företagens kommunikation

Author

  • Johan Anselmsson

Summary, in Swedish

Denna rapport och studie är en pilotstudie som ska mynna ut i två förgreningar eller riktningar. En riktning går mot digital hållbarhet och den andra mot ett större projekt där målsättningen är att utveckla en modell för hur varumärken och företag bakom dessa ska förhålla sig till de 17 globala målen i sin marknadsföring med syfte att bli både hållbara och säljande – dvs hur ska företagen göra för att inte bara agera hållbart, men också för att attrahera konsumenter och investerare genom att göra dessa uppmärksamma på och engagerade i rätt satsningar och rätt företag.

Department/s

  • Department of Business Administration
  • Marketing

Publishing year

2021-06-18

Language

Swedish

Publication/Series

Digital Competences of Swedish Brands. Working report series

Issue

2021:3

Document type

Working paper

Topic

  • Business Administration

Keywords

  • Hållbarhet
  • Hållbarhetsindikatorer
  • varumärke

Status

Published

Project

  • Digital Competences of Swedish Brands