The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Niklas Sandell . Photo

Niklas Sandell

Senior lecturer

Niklas Sandell . Photo

Arbetsrehabilitering och myndighetssamverkan - Utvärdering av Samordningsförbundet i Svedala

Author

• Mikael Ottosson
  • Niklas Sandell

Summary, in Swedish

Ett i den politiska debatten centralt område är arbetsrehabilitering. Inom detta område går det att se en ökad politisk aktivitet som många gånger mynnar ut i begreppet "samverkan". Ropet på samverkan beror möjligen på att det blir allt svårare för enskilda myndigheter att såväl överblicka som hantera sitt verksamhetsfält i takt med att omvärlden ter sig allt mer komplex.

Föreliggande rapport bygger på en utvärdering av Samordningsförbundet i Svedala. Utvärderingens primära syfte är att belysa Samordningsförbundet i Svedala som det såg ut vid slutet av 2009. Utvärderingen fokuserar fyra områden: syfte och mål, organisation, innehåll och effektivitet.

Department/s

• Centre for Work, Technology and Social Change (WTS)
  • Department of Business Administration

Publishing year