Fredrik NG Andersson. Photo.

Fredrik N G Andersson

Associate professor

Fredrik NG Andersson. Photo.

Yttrande över Finansdepartementets promemoria Riskskatt för vissa kreditinstitut

• Fredrik N G Andersson
  • Lars Jonung

Lunds universitet har anmodats att ge synpunkter på rubricerad remiss. Lunds universitet konstaterar att promemorian inte uppfyller de mest elementära krav på samhällsekonomisk analys som kan ställas på en offentlig utredning. Slutsatserna sakar tydligt stöd i ekonomisk teori och empiri.

• Department of Economics

2020-11-12